Nasz Zespół
Dyrekcja i Nauczyciele WMS są odpowiednio przygotowani do pracy opartej na pedagogice Marii Montessori. Posiadają dyplomy uprawniające do nauczania w szkole podstawowej oraz spore doświadczenie zawodowe.
Wyróżniają się zaangażowaniem, determinacją i wiarą w skuteczność pedagogiki Montessori. Są osobami z pasją i chęcią ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Dla wszystkich praca pedagoga to powołanie, a metoda Montessori to najlepszy sposób na otwieranie świata nauki przed dzieckiem.
Dwujęzyczny Program Nauczania
Nasza wykwalifikowana kadra realizuje podstawę programową zgodną z wytycznymi MEN. Dodatkowo poprzez aktywny udział anglojęzycznych nauczycieli w realizacji codziennych zadań i obowiązków uczniów oraz poprzez indywidualne konwersacje
w trakcie pracy własnej, dzieci w naturalny sposób przyswajają język angielski. Ponadto w grupach starszych język angielski jest stopniowo wprowadzany jako język wykładowy.
🇵🇱
🇬🇧

Simon Messing
Dyrektor i Nauczyciel J. Angielskiego / Współzałożyciel
Od kiedy ukończyłem uniwersytet zajmowałem się uczeniem dzieci i nie mogę już wyobrazić sobie, że mogłoby to kiedykolwiek się zmienić. Można powiedzieć, że jestem nauczycielem z krwi i kości i nauczanie mam w tej krwi. Moje serce i dusza oddane są tworzeniu trwałej, radosnej i przynoszącej efekty metodzie, która pomoże dzieciom się uczyć. I w Montessori dzieci się uczą.

Agnieszka Sarga-Fuła
Dyrektor Administracyjny / Współzałożyciel
Jestem założycielką przedszkola Montessori–Wieliczka oraz współzałożycielką Wieliczka Montessori School. Jestem absolwentką Wydziału Zarządzania AGH w Krakowie oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego Wydziału Humanistycznego AGH. Dlaczego przedszkole i szkoła Montessori? Pedagogika montessori to moja pasja.

Monika Opiela-Wilk
Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Staż pracy w edukacji: od 2013 roku
Staż pracy w WMS: od 2022 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Moją pasją jest harcerstwo, dzięki któremu jestem otwarta na świat i na ludzi.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „Nauczyciel ma wpływ na wieczność. Nie jest bowiem w stanie określić, gdzie kończy się jego oddziaływanie.” Henry Adams

Monika Dąbrowska
Język polski, wychowawca Green Team
Staż pracy w edukacji: od 2010 roku
Staż pracy w WMS: od 2018 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Odnajduję radość w śpiewie oraz w długich spacerach po górach. To dla mnie czas relaksu i możliwość czerpania energii z piękna natury.
Mój klucz do efektywnego nauczania: Angażuję się w inspirujące projekty edukacyjne. W roku 2023 wspólnie z uczniami stworzyłam Szkolny Festiwal Teatralny, co było niezwykłym doświadczeniem, które pozwoliło odkryć i rozwijać artystyczny potencjał naszych uczniów. Jako nauczycielka staram się tworzyć przestrzeń, w której młodzi ludzie mogą rozwijać swoje talenty i wyrażać siebie w różnorodnych dziedzinach. Cieszę się, że mogę wspierać ich pasje i odkrywać razem z nimi nowe formy wyrażania się poprzez literaturę i teatr.

Mikołaj Budniak
Religia/etyka
Staż pracy w edukacji: od 2015 roku
Staż pracy w WMS: od 2015 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Jestem kontrabasistą jazzowym i kompozytorem, teologiem i katechetą oraz (od niedawna) filozofem i muzykoterapeutą. Ktoś kiedyś określił mnie mianem człowieka Renesansu i przyznam, że bardzo się z tym utożsamiam! Lubię się rozwijać i uczyć nowych rzeczy. W wolnych chwilach jeżdżę na rowerze i stale i niezmiennie porządkuję moją pracownię artystyczną, w której można znaleźć cały świat.
Mój klucz do efektywnego nauczania: Każdy dzień jest dobry, by wziąć udział w dobrej dyskusji!

Magda Gudz
Język angielski
Staż pracy w edukacji: od 2014 roku
Staż pracy w WMS: od 2019 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Lubię spędzać czas z rodziną, przebywać blisko natury, kulinarne eksperymenty, taniec, ceramikę i rower. Dużą satysfakcję daje mi czytanie i szkolenie się z zakresu pedagogiki Montessori, metodyki oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „Relacje między ludźmi są fundamentem, na którym opiera się cała edukacja. Bez silnych i zdrowych relacji trudno jest osiągnąć pełny potencjał rozwoju.” Maria Montessori.

Łukasz Hanczakowski
Edukacja wczesnoszkolna
Staż pracy w edukacji: od 2011 roku
Staż pracy w WMS: od 2014 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Rysowanie i pisanie powieści graficznych, przygotowywanie spektakli oraz bieganie.

Katarzyna Ślusarczyk
Pedagog specjalny, nauczyciel wspomagający
Staż pracy w edukacji: od 2011 roku
Staż pracy w WMS: od 2022 roku
Co sprawia mi przyjemność?
W życiu najwięcej przyjemności sprawia mi spędzanie czasu z rodziną, czytanie dobrej literatury i gotowanie. Tym, co mnie fascynuje jest rozwój – rozwój człowieka rozumiany jako kontinuum (od dziecka do dorosłego) i jako proces (zmiana człowieka pod wpływem doświadczenia życiowego). Kocham pracę z dziećmi, co sprawia, że staram się robić to z każdym dniem coraz lepiej.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „A przecież wciąż nie wiemy, kim jest nasze dziecko. Ono każdego dnia uczy się tysięcy nowych rzeczy. Malec, którego odbierasz z przedszkola, nie jest już tym samym dzieckiem, którego zostawiłeś tu rano. Przekonanie, że wiemy, co jest dla dziecka najlepsze, czyni z nas głupców. Nie wolno rezygnować z ciekawości i zaangażowania, należy studiować dziecięcy język ciała, tonację głosu, spojrzenia itd. Większość rodziców o „tym zapomina i wszystko chce załatwić wychowywaniem”.” Jesper Juul.

Justyna Rosek
Geografia, przyroda
Staż pracy w edukacji: od 2022 roku
Staż pracy w WMS: od 2022 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Podróże, uprawa ogródka i gry planszowe.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „Bądź zmianą, która chcesz widzieć w świecie.” Mahatma Gandhi

Justyna Ozga
Edukacja wczesnoszkolna
Staż pracy w edukacji: od 2013 roku
Staż pracy w WMS: od 2013 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Posiadam w życiu wiele pasji, często inspiruję się nowymi pomysłami. Najbardziej lubię czytać książki (zwłaszcza te o pedagogice i psychologii), odpoczywać na łonie natury, spędzać czas z dziećmi i zajmować się zwierzętami.
Mój klucz do efektywnego nauczania: Co roku moje motto zmienia się wraz z grupą, którą prowadzę.

Iza Ostańska
Edukacja wczesnoszkolna
Staż pracy w edukacji: od 2013 roku
Staż pracy w WMS: od 2020 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Podróże, książki science-fiction, koncerty i wspólne kibicowanie z córką.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „Swoją radość można znaleźć w radości innych; to właśnie jest tajemnicą szczęścia.” Georges Bernanos

Iza Mazurkiewicz
Język angielski
Staż pracy w edukacji: od 2019 roku
Staż pracy w WMS: od 2019 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Lubię spędzać czas z dziećmi, ze swoimi w domu i naszymi w szkole 🙂 Chętnie czytam literaturę dziecięcą i ćwiczę jogę.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „Edukacja nigdy więcej nie powinna być w głównej mierze przekazywaniem wiedzy, ale musi przyjąć nową formę, szukając uwolnienia dla ludzkich możliwości.” Maria Montessori

Robert Serafin
Matematyka, informatyka
Staż pracy w edukacji: od 2010 roku
Staż pracy w WMS: od 2015 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Dart, rower i góry.
Mój klucz do efektywnego nauczania: Jako nauczyciel Montessori dążę do tego by być … „przewodnikiem u boku”.

Dorota Bryniarska
Język angielski
Staż pracy w edukacji: od 2018 roku (Wielka Brytania, Chiny)
Staż pracy w WMS: od 2020 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Rozmowy, praca z dziećmi, ogród, taniec, mój kot, cisza i medytacja.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „Dzieci są istotami ludzkimi, którym należy się szacunek, wyższymi od nas ze względu na ich niewinność i większe możliwości ich przyszłości.” Maria Montessori

Ania Marek
Edukacja wczesnoszkolna
Staż pracy w edukacji: od 2012 roku
Staż pracy w WMS: od 2012 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Lubię spędzać czas z dziećmi.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „Nauczycielem jest ten kto potrafi z trudnych rzeczy uczynić łatwe.” Ralph Waldo Emerson

Ania Bułat
Pedagog specjalny
Staż pracy w edukacji: od 2019 roku
Staż pracy w WMS: od 2019 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Cały wolny czas staram dzielić pomiędzy podróże, a poszerzanie wiedzy. Książki to stały element wyposażenia mojego plecaka.
Mój klucz do efektywnego nauczania: „Wiedza jest jedyną rzeczą, która nas wzbogaca, a której nikt nie może nam odebrać.” Ignacy Paderewski

Agnieszka Dukat
Plastyka
Staż pracy w edukacji: od 2014 roku
Staż pracy w WMS: od 2014 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Tworzenie: malowanie, rysowanie, robienie zdjęć, a także kontakt z przyrodą, jej obserwacja i wędrowanie po górach.
Mój klucz do efektywnego nauczania: Moim mottem są: refren piosenki „Moja fantazja”: „Fantazja, fantazja bo fantazja jest od tego, aby bawić się, aby bawić się, aby bawić się na całego!” oraz słowa polskiej artystki Marii Jaremy: „Sztuka rodzi się z wolności”.

Katarzyna Cudzich-Budniak
Język polski
Staż pracy w edukacji: od 2022 roku
Staż pracy w WMS: od 2022 roku
Co sprawia mi przyjemność?
W wolnych chwilach uwielbiam czytać książki i oglądać dobre filmy z mężem, choć według moich synów najczęściej zajmuję się sprzątaniem (i cóż, niestety mają dużo racji!).
Mój klucz do efektywnego nauczania: Nauka ma sens o tyle, o ile zaufamy, że to, czego się uczymy, pozwoli nam pięknie przeżyć życie. Uczenie się w oderwaniu od życia codziennego – dla rodziców, dla ocen lub dla wyników egzaminacyjnych – zabija cały sens nauki.

Martyna Milewksa
Język polski
Staż pracy w edukacji: od 2019 roku
Staż pracy w WMS: od 2019 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Uwielbiam wodę, zwłaszcza pływanie, ale także inne sporty wodne. Praktyka jogi pozwala mi odzyskać skupienie i powrócić do kontaktu ze sobą. W wolnych chwilach lubię także aktywnie spędzać czas z moją rodziną, np. jeżdżąc na rowerze albo uczestnicząc w różnych warsztatach. Kiedyś uwielbiałam malować i grać na skrzypcach i czuję, że jeszcze do tego wrócę.
Mój klucz do efektywnego nauczania: Inspirują mnie ludzie, których spotykam i książki, które zdarza mi się czytać.

Małgorzata Fenrych
Plastyka, świetlica
Staż pracy w edukacji: od 2018 roku
Staż pracy w WMS: od 2018 roku
Co sprawia mi przyjemność?
Ukończyłam psychologię, w tym kurs terapii Gestalt, potem malarstwo i rzeźbę. Obie dziedziny; psychologia i sztuka ciekawie przeplatają się w moim życiu. Uważam jednak, że i psychologiem i artystą trzeba się najpierw urodzić. Potem można sobie postudiować. To bardzo miły okres w życiu.
Mój klucz do efektywnego nauczania: Wspieranie a czasem asekuracja twórczych pomysłów dzieci uczęszczających na świetlicę.

“The child is both a hope and a promise for mankind.”
— Maria Montessori
Napisz do nas
SEKRETARIAT
tel. 504 737 989
poniedziałek – piątek 8:00 -16:00
sekretariat@wieliczkamontessori.pl
REKRUTACJA
tel. 504 737 989
poniedziałek – piątek 8:00 – 16:00
rekrutacja@wieliczkamontessori.pl
DOŁACZ DO ZESPOŁU WMS
tel. 539 325 066
team@wieliczkamontessori.pl