Nasza Kadra

Dyrekcja i Nauczyciele WMS są odpowiednio przygotowani do pracy opartej na pedagogice Marii Montessori. Posiadają dyplomy uprawniające do nauczania w szkole podstawowej oraz spore doświadczenie zawodowe.

Wyróżniają się zaangażowaniem, determinacją i wiarą w skuteczność pedagogiki Montessori. Są osobami z pasją i chęcią ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Dla wszystkich praca pedagoga to powołanie, a metoda Montessori to najlepszy sposób na otwieranie świata nauki przed dzieckiem.

Simon Messing

Dyrektor i Nauczyciel J. Angielskiego / Współzałożyciel

Od kiedy ukończyłem uniwersytet zajmowałem się uczeniem dzieci i nie mogę już wyobrazić sobie, że mogłoby to kiedykolwiek się zmienić. Można powiedzieć, że jestem nauczycielem z krwi i kości i  nauczanie mam w tej krwi.  Moje  serce i dusza oddane są tworzeniu trwałej, radosnej i przynoszącej efekty metodzie, która pomoże dzieciom się uczyć. I w Montessori dzieci się uczą.

W owym “uczeniu się” istnieje jednak delikatne przesunięcie akcentów. To nie dzieci uczą się w szkole od nauczyciela, ale uczą same siebie w tak ukształtowanym środowisku, że jest to dla nich najbardziej naturalny sposób uzyskiwania wiedzy. Uczenie bowiem przestaje być domeną nauczyciela, a staje się przestrzenią odkrywania dla dziecka. Różnica między “uczyć się” a “uczyć siebie” w języku może nie być duża, ale kiedy goście przychodzą zobaczyć naszą szkołę zauważają wielką różnicę w działaniu.

“W jaki sposób zdołaliście nakłonić dzieci, aby tak pracowały?” – to często zadawanie pytanie. W odpowiedzi na nie odnosimy się do nauczania Marii Montessori – jeżeli  stworzymy  sprzyjające warunki, naturalna potrzeba dzieci do uczenia się na pewno się pojawi. Tworzenie takiego środowiska jest celem, którego osiągnięcie przynosi ogromną satysfakcję.

Kariera nauczyciela czekała na mnie przez wiele lat. Pomimo, że miałem już przygotowanie do bycia pedagogiem nauczania  początkowego  w Anglii, tradycyjny system nauczania skutecznie mnie odstraszał.  Podróżowałem ucząc angielskiego po 4 kontynentach do momentu, gdy odnalazłem swoje korzenie…. w Polsce. Kiedy przyjechałem do Krakowa zakochałem się w tym mieście – jego energii, otwartości i mojej obecnej żonie Ani, z którą mamy dwóch synów w wieku 9 i 12 lat.

Przez cały ten czas uczyłem angielskiego, najpierw w szkole językowej, później zacząłem trenować nauczycieli jak uczyć i zostałem egzaminatorem Cambridge. Jednak zawsze poszukiwałem nowych pomysłów, nowych sposobów przekazywania wiedzy, uczestniczyłem w wielu innowacyjnych projektach. Współtworzyłem słownik angielsko-polski, publikowałem i tłumaczyłem artykuły edukacyjne i zacząłem prowadzić kursy podyplomowe z nauczania języka angielskiego oraz warsztaty na studiach magisterskich. Dużo satysfakcji przyniosło mi również tworzenie programu dla młodszych dzieci „Lippy and Messy”. Program ten osiągnął wielką popularność i pozwolił mi wcielać się w rolę Messy’ego przez 170 odcinków. Angażując się coraz bardziej w tworzenie projektów dla dzieci, napisałem, później nagrałem i opublikowałem serię 20 bajek. Pomimo że wszystkie te projekty dawały olbrzymią radość i satysfakcję, to w nauczaniu dzieci odnalazłem coś, co mnie uzależniło, dlatego w trakcie realizacji projektów nigdy nie przestałem uczyć.  

Wraz z narodzinami mojego drugiego syna, zacząłem poważniej myśleć  o systemie edukacji, i zastanawiać się czy byłoby możliwe by wprowadzić system Montessori tu, w Wieliczce. Okazało się, że można i teraz już 6 rok możemy z zachwytem obserwować jak wpływ pomysłów Marii Montessori na nauczanie odbija się w rozentuzjazmowanych twarzach naszych, uczących siebie dzieci.

Agnieszka Sarga - Fuła

Dyrektor Administracyjny / Współzałożyciel

Jestem założycielką przedszkola Montessori–Wieliczka oraz współzałożycielką Wieliczka Montessori School. Jestem absolwentką Wydziału Zarządzania AGH w Krakowie oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego Wydziału Humanistycznego AGH. Dlaczego przedszkole i szkoła Montessori? Pedagogika montessori to moja pasja. To dzięki niej odkrywam możliwość towarzyszenia dzieciom w ich rozwoju, zdobywaniu niezależności, samodzielności. Doświadczam tworzenia się w dzieciach ich poczucia odrębności, widzę jak kształtuje się ich osobowość. Te obserwacje to największa satysfakcja, jaką można czerpać w pracy zawodowej. Nie mogło być jednak inaczej – Montessori jest obecna także w moim życiu prywatnym. Jako matka dwójki dzieci – syna (dziś już studenta) i dziewięcioletniej córki czułam się w obowiązku, by dać im to, co najlepszego osiągnięto w myśli pedagogicznej. Oboje byli wychowywani w montessoriańskim duchu, a Nadia uczy się w Wieliczka Montessori School.

Czuję się Polką i Europejką. Przez 16 lat mieszkałam w Austrii i to tam pierwszy raz zetknęłam się z praktyczną realizacją idei Montessori. Przekonałam się, że absolwenci szkół Montessori zyskują nie tylko doskonałe wyniki w nauce, ale także przede wszystkim wyrastają na dojrzałych młodych ludzi – są samodzielni, pewni siebie, a jednocześnie tolerancyjni i gotowi do pomocy bliźnim. Po powrocie do Polski zorientowałam się jak niewiele placówek pracuje tą metodą i byłam dumna mogąc otworzyć przedszkole Montessori – Wieliczka, gdzie uczęszczała moja córka. Wszystkie zdobyte doświadczenia – wykształcenie, szkolenia Montessori, organizacyjne doświadczenie za granicą – wykorzystuję do prowadzenia przedszkola i szkoły. Praca przynosi mi wiele radości. Cieszę się na nowe wyzwania i jestem pewna, że dzięki szkole Wieliczka Montessori School pedagogika Marii Montessori zyska wielu nowych zwolenników, a świat – wielu kreatywnych i odpowiedzialnych ludzi. Z radością obserwuję, że tak się dzieje.

Justyna Ozga

Wychowawca i Nauczyciel klas 1-3

WMS pracuję od września 2013 roku. Z wykształcenia jestem filologiem oraz nauczycielem wczesnoszkolnym, a prywatnie mamą trzech córek. Metoda Montessori ujęła mnie indywidualnym podejściem do dziecka, uważnym obserwowaniem każdego z nich oraz postawą jaką kształtuje u wychowanków. Osobiście mam przyjemność pracować z dziećmi w klasach 1-3. Uważam ten wiek uczniów za niezmiernie ważny. Pierwsze kroki w szkole wpływają bardzo często na dalsze wybory młodych ludzi. W naszych klasach 1-3 wychowankowie rozwijają ciekawość, mają prawo do zadawania wszelkich pytań, zakochuja się w nauce i oswajaja szkołę oraz nauczycieli jako przyjazne dla nich środowisko. Ta konkretna praca przynosi mi wiele radości i satysfakcji, aczkolwiek jest też wyzwaniem. Słowa nauczyciela muszą być zawsze poparte jego należytym zachowaniem, wszelkie prawa obowiązują zarówno uczniów jak i mnie. Na nauczycielach Montessori spoczywa ogromną odpowiedzialność. To my mamy otworzyć dzieciom drzwi do wielkiego świata, zarazić chęcią do działania oraz pokazać „jak zrobić to samemu”.

Agata Buczek

Wychowawca i Nauczyciel klas 1-3

Jestem absolwentką pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Szkole Wyższej im. Bogdana Jańskiego w Krakowie oraz pedagogiki specjalnej wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Ukończyłam również dwujęzyczne liceum z językiem francuskim i aktualnie studiuję filologię romańską. Ukończyłam kurs pedagogiki Montessori 3-6 r.ż. i pedagogiki leczniczej Montessori. Już w trakcie studiów zaczęłam pracę z dziećmi, najpierw jako niania i korepetytorka języka francuskiego, a następnie podjęłam pracę w przedszkolu. Tam, miałam możliwość pracy z najmłodszymi dziećmi, a do moich obowiązków należało między innymi prowadzenie zajęć twórczych, plastycznych, języka francuskiego oraz realizowanie wielu projektów edukacyjnych. Chętnie przygotowywałam dzieci do różnego rodzaju występów i wydarzeń z życia przedszkola. Kolejnym zajęciem, dającym mi dużo wiedzy i umiejętności, była praca z dziećmi w Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i Ich Rodzinom. Uczestniczyłam w zajęciach jako praktykant i wolontariusz, miałam możliwość udziału w terapii metodą 3i oraz innych formach terapeutycznych z dziećmi z różnymi zaburzeniami rozwoju, a przede wszystkim z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Podstawą kształtowania wiedzy i umiejętności dzieci jest dostosowanie metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości podopiecznych. Tym samym, będąc entuzjastką metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Komunikacji bez przemocy Marshalla Rosenberga, metody Carla Orffa, glottodydaktyki i innych, moje zainteresowania skierowały się ku pracy metodą Montessori. Pozwala ona na zdobywanie wiedzy i umiejętności poprzez własną aktywność dzieci. Nauczyciel jest przewodnikiem i obserwatorem. Jedną z zalet jest również to, że dziecko pracuje według własnego tempa oraz ma możliwość samokontroli w wykonywaniu zadań. Istotną kwestią w tej konwencji pracy z dziećmi jest również jej charakter wychowawczy. Kładziony jest nacisk na kształtowanie wartości, między innymi takich jak: szacunek do siebie i otoczenia, rzetelność w wykonywaniu pracy, kreatywność i odpowiedzialność.

Łukasz Hanczakowski

Wychowawca i Nauczyciel klas 1-3

Nauczyciel Etyki

Od ośmiu lat pracuje z dziećmi.
Autor edukacyjnych gier planszowych.
Po godzinach rysuje i (okazjonalnie) reżyseruje w amatorskich teatrach. Uwielbia książki.

Agata Zdebska

Nauczyciel klas 1-3

Jestem nauczycielem nauczania zintegrowanego. Ukończyłam Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie – kierunek biologia oraz Studia Podyplomowe na tejże uczelni w zakresie nauczania wczesnoszkolnego. Lubię dzieci i pracę z nimi, dlatego też staram się nawiązywać dobry i ciepły kontakt ze swoimi podopiecznymi. Uważam, że takie relacje na linii nauczyciel – uczeń pozytywnie wpływają na wyniki w nauce. Wykorzystując swoją wiedzę oraz doświadczenie staram się do każdego dziecka podchodzić indywidualnie i w każdym maksymalnie rozwijać jego potencjał.

Zgłębiając zagadnienia Montessori ukończyłam kursy: Pedagogiki Montessori oraz Pedagogiki Leczniczej Montessori.

Prywatnie jestem mamą dwóch synów. W wolnych chwilach chętnie zajmuję się wypiekaniem ciast lub zdobieniem przedmiotów techniką decoupage.

Anna Marek

Nauczyciel klas 1-3

Jestem absolwentką Akademii humanistyczno-ekonomicznej na kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, studia licencjackie ukończyłam na kierunku resocjalizacja z profilaktyką społeczną. W lipcu 2012 roku ukończyłam kurs propedeutyczny pedagogiki M. Montessorii w Łodzi. W lipcu 2013 roku uzyskałam dyplom nauczyciela Montessori Polskiego Instytutu Montessori w Warszawie.

 Pracę zawodową z dziećmi zaczęłam we wrześniu 2009 roku. Przez ostatnie  osiem lat maiłam przyjemność pracować w Przedszkolu Montessori w Wieliczce, a później w szkole do której z ogromną przyjemnością wracam po rocznej przerwie wychowawczej, która wprowadziła mnie w grono szczęśliwych mam. 

Przez cały ten czas pracy zawodowej w placówkach Montessori zdobywałam doświadczenie, jakiego nie zagwarantują żadne studia. Codziennie uczyłam się czegoś nowego. W swojej pracy staram się podążać za dzieckiem, organizować tak otoczenie, aby dać dziecku możliwość samemu rozwiązywać problemy jakie napotka na swojej drodze. Duża wagę przywiązuje do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, by z powodzeniem mogło radzić sobie w otaczającym środowisku. Bardzo ważne jest dla mnie również wytworzenie w grupie miłej atmosfery pełnej szacunku, zrozumienia i przyjaźni.

Uważam, że każde dziecko jest wyjątkowe i niepowtarzalne, a największa nagroda jest dla mnie jego szczery uśmiech, który staram się dostrzec każdego dnia. 

Dominika Braithwaite

Nauczyciel Języka Angielskiego w klasach 1-3

I have been teaching English in international settings for the last fourteen years. I have always worked with children, some as young as three, using the immersion method. I find their enthusiasm and honesty a real source of inspiration. I feel that we all have a lot to offer and can teach and learn from one another no matter what age we are. I am a graduate of the Jagiellonian University and the Jesuit University of Philosophy and Education Ignatianum in Krakow. I am also a qualified translator with over fourteen years of experience and a mother of a six year old.

Agnieszka Dukat Pokrywa

Nauczyciel Plastyki w klasach 1-3

Monika Kalisz

Wychowawca klasy 6-7

Nauczyciel Języka Polskiego w klasach 4-7

Od zawsze czytanie było moją pasją, dlatego nikogo z bliskich nie zdziwił wybór kierunku studiów. Była to oczywiście filologia polska. Ponad to ukończyłam studia podyplomowe na PWST we Wrocławiu na kierunku Reżyseria Teatru Dzieci i Młodzieży. W naszej szkole pracuję od 2015 roku. Praca z dziećmi pozwala mi odkrywać nowe horyzonty i sprawia, że każdy dzień jest pełen wrażeń. Ukończyłam kursy: Wczesnoszkolna Edukacja Montessori (252 godziny) i Język polski 
w klasach 4-6, organizowane przez Polski Instytut Montessori, a także roczny kurs organizowany przez Polski Ośrodek Edukacji Montessori. Prywatnie jestem mamą Oli i Stasia. Chodzimy ramię w ramię po górskich szlakach, zjeżdżamy zimą na nartach i snowbordzie, sadzimy razem warzywa i kwiaty w ogrodzie. Lubimy wspólnie podróżować i poznawać nowe miejsca. Potrafię grać na gitarze i flecie prostym, co czasem przydaje się w pracy z dziećmi.

Aleksandra Wańczyk

Wychowawca klasy 4
Nauczyciel Przyrody

Robert Serafin

Wychowawca klasy 5-6

Nauczyciel Matematyki i Informatyki w klasach 4-7

Posiadam dyplomy z matematyki, informatyki, ekonomii, zarządzania projektami Unii Europejskiej oraz pedagogiki Montessori.
Moje doświadczenie w pracy z dziećmi to praca w szkołach jako nauczyciel matematyki, informatyki oraz techniki.
Możliwość kontaktu z językiem obcym  dała mi praca w największej londyńskiej agencji reklamowej i współpraca z ludźmi z różnych części świata.
Pomimo satysfakcji z wykonywanej pracy, wciąż mi brakowało cyferek. Matematyka to moja pasja, a cyferki otaczają mnie wszędzie. Matematyka pomaga zrozumieć nam świat wokół nas oraz tłumaczy prawa natury, a umiejętności matematyczne wykorzystywane są w każdej dziedzinie życia. Umysł człowieka jest z natury matematyczny i każde dziecko ma potencjał by go rozwijać. Dzięki metodzie Montessori możemy używać matematyki w naszych codziennym życiu, ucząc się na konkretnym materiale. Metoda Montesorri pozwala mi przekazać dzieciom swoja pasje do matematyki.

Moje inne pasje to dart, wycieczki górskie i rowerowe, sport oraz czytanie książek o tematyce górskiej i thrillery.

Julia Moreno Parmenter

Wychowawca klasy 4-5

Nauczyciel Języka Angielskiego i Hiszpańskiego w klasach 4-7

Native Speaker

I’m Julia, and I’m from Barcelona. I have an English mother and a Spanish father, which means I was brought up with both languages, allowing me to be an English and Spanish teacher in Wieliczka Montessori School. I work with the 4-6 groups teaching Spanish and English with Montessori materials during their 3-hour work period. I also teach the Spanish after school club on Tuesdays. 

I’ve worked as a language teacher with adults, teenagers and children now for 7 years as well as working as an Activity leader in English summer camps in Spain. When I found out about the work opportunity here in Kraków, I was very happy to sign up on a Montessori training course, which I completed before flying over. I am very happy to have made the move because I now have the opportunity to work in a Montessori environment, which is very exciting and rewarding for me. Working with children in general is both interesting and fun, and I love seeing how they grow and become more and more independent within this fascinating system.

My other passion is traveling around the world and learning about the unfamiliar cultures I encounter. I have been all around central America and much of Europe, but I have also taught English in less familiar countries such as Kenya.

Karolina Orlecka

Nauczyciel Języka Polskiego w klasach 4-7

Jestem absolwentką filologii polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Ukończone przeze mnie specjalności to komunikacja społeczna, reklama i public relations oraz edytorstwo. Ukończyłam również podyplomowe studium dziennikarskie oraz studium przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela. W metodzie Montessori, którą zainteresowałam się już w czasach studiów, cenię sobie zarówno indywidualne podejście do ucznia, jak i stosunek do osobowości nauczyciela. Moimi głównymi zainteresowaniami jest literatura PRL-u, dziennikarstwo, felietonistyka i fotografia. W wolnych chwilach lubię aktywnie spędzać czas, włączając w to różne dziedziny sportu.

Jola Malik-Tabor

Nauczyciel Matematyki w klasach 4-7

Jestem absolwentką matematyki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Swoją pracę zawodową rozpoczęłam w VIII LO im. St. Wyspiańskiego w Krakowie. W tym czasie podejmowałam różne wyzwania pedagogiczne pracując zarówno z uczniami uzdolnionymi, poprzez przygotowanie ich do różnych konkursów matematycznych oraz rozszerzanie ich wiedzy z tej dziedziny, jak i z uczniami, którzy potrzebowali indywidualnego nauczania. Ponadto podnosiłam swoje kwalifikacje zawodowe podejmując różne formy doskonalenia. Swoją przygodę z edukacją Montessori rozpoczęłam w 2017r. w Wielickiej Szkole Montessori. W lutym 2018r. ukończyłam kurs Pedagogiki Marii Montessori prowadzony przez Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli w Koszarawie, a w lipcu uczestniczyłam w warsztatach: „Matematyka w Szkolnej Edukacji Montessori (klasy IV-VI)” przeprowadzonych przez PIM.

W swojej pracy chciałabym przede wszystkim zarażać miłością do matematyki, która w niemal doskonały sposób opisuje nasz piękny świat.

Prywatnie jestem mamą dwóch synów i to dzięki nim zainteresowałam się pedagogiką M. Montessori. Bardzo lubię podejmować różne wyzwania plastyczne i tą pasją próbuję zarazić swoje dzieci.

dr Remigiusz Gorgosz

Nauczyciel Historii w klasach 4-7

znawca historii i literatury Skandynawii oraz wczesnego średniowiecza w Polsce,
z wyróżnieniem obronił doktorat pt. “Hver er sterkastr?” Sports and Games of the Northmen in the Middle Ages. Role, rules and aspects. Study into Old Norse Saga Literature with the special focus on saga age Iceland.
Autor artykułów w książkach i czasopismach. W 2009 roku, w ramach programu Erasmus, studiował na Uniwersytecie w Bonn. Wziął także udział w letniej szkole organizowanej przez Uniwersytet w Aarhus – „Paganism and Christianity in the Old Norse textual literature”. Rok później rozpoczął studia doktoranckie na tymże uniwersytecie – doktorat pt. „Sports and Games in Old Norse Literature and Culture”. W roku akademickim 2011/2012 przebywał na Islandii w ramach stypendium Ministerstwa Edukacji Islandii w programie „Icelandic Studies for Foreign Students”. Uczestniczył także w rocznym kursie języka staroislandzkiego, religii skandynawskiej oraz literatury staroskandynawskiej.W 2012/2013 prowadził na Uniwersytecie Rzeszowskim zajęcia z „Przedchrześcijańskich wierzeń ludów średniowiecznej Europy”. W 2013 roku przebywał na praktykach w The Árni Magnússon Institute for Icelandic Studies w Reykjaviku. W 2017 roku otrzymał tytuł Wykładowcy Roku Uniwersytetu Dzieci wręczaną przez Ministra Edukacji Narodowej i Szkolnictwa Wyższego. Gościnnie wykłada na uniwersytetach, instytucjach naukowych oraz uczestniczy w konferencjach naukowych w kraju i zagranicą. Obecnie na język polski tłumaczy wraz z zespołem badaczy kronikę staronorweską: Heimskringla. Kończy też prace nad dwoma książkami naukowymi.

Monika Śliwa

Nauczyciel Chemii

Jestem pełną energii osobą, która optymizmem potrafi zarazić każdego.
Z kreatywnością i pasją opracowuje lekcje, podczas których staram się przedstawić uczniom niezwykły świat chemii. Bardzo cenię uczniowską ciekawość świata
i z chęcią daję uczniom możliwość rozwoju, ponieważ sukcesy moich uczniów, są moimi sukcesami.

Poza szkołą prowadzę zajęcia fitness, co daje mi wiele radości, a treningi pozwalają naładować akumulatory. Jestem zapaloną miłośniczką gotowania, zdrowego trybu życia i sportu.

Agata Cisowska

Nauczyciel Języka Angielskiego w klasach 4-7

Już będąc małą dziewczynką lubiłam uczyć się języka angielskiego. Jako nastolatka, uczęszczając do Liceum Językowego nr VI w Krakowie, zainteresowałam się kulturą angielską. Później, studiując w Nauczycielskim Kolegium Języka Angielskiego w Krakowie, doszła fascynacja pedagogiką i metodyką nauczania. Dlatego wybór zawodu nauczyciela języka angielskiego wydał mi się naturalny i postanowiłam uczyć właśnie tego języka. Posiadając tytuł magistra o specjalności: nauczanie języka angielskiego na kierunku: pedagogika, przez ponad 10 lat uczyłam dzieci, młodzież i dorosłych w wielu państwowych i prywatnych szkołach. Dodatkowo, trzy i pół roku mieszkałam we Francji, gdzie pracując zawodowo, nauczyłam się języka francuskiego.  Po przyjeździe do Polski, zajmowałam się szeroko pojętą obsługą klienta, posługując się językiem angielskim i francuskim. Jednak po kilku latach zdałam sobie sprawę, że nie jest to moim powołaniem. Postanowiłam więc wyjechać do Anglii aby wzmocnić swój angielski oraz przemyśleć przyszłość zawodową. Po 6 miesiącach wróciłam do Krakowa z chęcią powrotu do uczenia, które okazało się być dla mnie nie tylko fajną pracą, ale i pasją. Metoda Montessori zwróciła moją uwagę jeszcze na studiach i wydała się być bliska memu sercu. Bardzo cenię w niej indywidualne podejście do każdego ucznia oraz nacisk na rozwój jego samodzielności. Najbardziej podoba mi się jednak aspekt ludzki, możliwość bycia przewodnikiem a zarazem obserwatorem postępów i naturalnie z nich płynącej satysfakcji uczniów. Od listopada 2017 uczę w Wieliczka Montessori School i właśnie tu pragnę dalej kontynuować rozwój w zakresie tej metody oraz przygodę bycia nauczycielem.

Lubię aktywnie spędzać czas razem z bliskimi i przyjaciółmi blisko przyrody z dala od zgiełku miasta. W wolnych chwilach ćwiczę jogę, pływam, jeżdżę na rowerze i na łyżwach. Uwielbiam podróżować, a także kolekcjonować nowe doświadczenia. Muzyka jest dla mnie ważna, lubię zwłaszcza tą na żywo.

Sulem Echevarria Rosas

Nauczyciel Geografii, Języka Angielskiego i Hiszpańskiego
Native Speaker

My name is Sulem Echevarria Rosas and I’m from San Juan, Puerto Rico. I am a native Spanish and English speaker, and I have a BA in Geography and an MA in Environmental Planning.  I moved to Poland 6 years ago with my family and I’ve been tutoring children and adults in English and Spanish language for the past 5 years. 
In my previous job, I was assisting the vulnerable population in Puerto Rico to prepare for natural disasters. I created educational material and taught children about how to prepare for hurricanes, earthquakes, floods and other threats.  I’ve always been fascinated by Earth’s natural processes and I’m a strong believer that humans should learn to live in harmony with our environment. My vision of the world is one where “children are fed physically and spiritually; environments invite learning and recreation; people work and age with dignity; and where the ecological balance is a source of pride.” (Declaration of the Yanuca Island, WHO (WPRO), Manila, 1995). In my view, the Montessori method provides a great framework to achieve this goal. 
I am very happy to be a part of this Montessori school and use my skill set to work with children and learn together about how amazing our world is.

Perly Perdomo Pardo

Nauczyciel Języka Angielskiego
Native Speaker

I am a Colombian language teacher who loves freshly brewed coffee and soccer.
My favorite color is purple.
I love teaching but learning new things is my true passion; especially new languages. 
I have been learning Polish for about two years.  
I can also speak Spanish, Italian, a bit of German and a bit of French.

I love the mountains, the snow, dogs, cats, but rabbits are my favorite!

Faith and music are very important in my life. Both help me move forward in easy and difficult times.

Photography, cooking, baking, reading, travelling and meeting friends are some of the things that make of my life a beautiful path.

I am very honest, and I appreciate when people are honest with/to me.

I love my country, but Poland has a very special place in my heart as well.

Dezmone Valentine

Native Speaker, Nauczyciel Języka Angielskiego,

Matematyki i Fizyki w klasach 4-7

My name is Dezmone Valentine. I am from Georgia, USA. I have a degree in Middle Grades Education for Math and Science content and Russian language from the University of North Georgia. During my studies, I had the opportunity to complete three years of internships in grades fourth through eighth grade, and also in Spain teaching sixth grade math for three months.

I fell in love with Poland and Krakow while on a Fulbright English Teaching Scholarship in Estonia where I worked with various ages to hold informal English and cultural lessons while also getting involved in the community. During this experience, I became interested on how languages were integrated into content learning outside of the traditional language learning classroom.

When I first came to visit Wieliczka Montessori School in May, I was intrigued by the students drive to focus on their work, collaboration with other students and positivity in the classroom. I am eager to learn from the students, and teachers to further develop my teaching experience and skills in the Montessori setting. 

Outside work, I enjoy volunteering in youth centers/ in the community, traveling and creating hand crafts.

Daniel Lopez Salazar

Nauczyciel Języka Angielskiego i Hiszpańskiego,

Native Speaker

I am a native speaker of Spanish, who fell in love with the English language, and for several years I have devoted my life career to be a creative and dynamic teacher.
In my professional, there is nothing more rewarding than seeing how students enjoy while learning languages. During my studies and teaching experiences I have had the chance to come across different contexts and know students with diverse backgrounds. This has given me the extraordinary opportunity to understand that learners are individuals who learn at different passes and from different motivations. Therefore, when lesson planning I have always the aim of linking students’ interests and needs with the academic objectives that I want to achieve.
I am open minded and excited to know different people and cultures, always ready for new adventures that enrich my personal and professional growth, and as always very ready to keep practicing and spreading my passion for teaching.

Adrian Post

Native Speaker, Nauczyciel Języka Angielskiego

I’ve been an English teacher since 2000 and have worked in in Poland, the UK and Iran. I’m also a CELTA teacher trainer, and have considerable teaching experience with learners of all levels and ages, teaching General and Business English, Exam Preparation and ESP. Last year I finished a PGCE in Educational Management at the University of Bath, UK, then decided to change direction and work with children here using the Montessori method. Having a four-year-old daughter convinced me it was time to focus more on teaching children, and the move to Montessori was a natural progression to find and use a new approach to teaching. It’s been challenging, enlightening and immensely rewarding, and I’m looking forward to the coming year and to helping our children to improve their English skills further. When I’m not teaching, I’m an ‘old dad’ who’s still a teenager at heart, and I still find time to keep up with world news and issues (my passion – perhaps because I can’t travel as often and as far as I used to!), and to walk, cycle and look after our vegetable ‘dzialka’.

Mikołaj Budniak

Nauczyciel Religii w klasach 1-7

Magdalena Hołota

Pedagog i Terapeuta w klasach 4-7

Jestem absolwentką pedagogiki rewalidacyjnej i terapii pedagogicznej. Ukończyłam także podyplomowo oligofrenopedagogikę, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz logopedię. Jestem także nauczycielem języka migowego oraz videotrenerem komunikacji. Z dziećmi pracuję od ponad 10 lat. Swoją drogę zawodową zaczęłam w placówce szkolnictwa specjalnego, w której nabyłam doświadczenia w pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi. W tutejszej szkole mam przyjemność spełniać się od 2014 roku. Praca w systemie Montessori daje mi możliwość autentycznego kontaktu z dzieckiem, który jest niezmiernie ważny w pracy terapeutycznej. Daje także dzieciom poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji, dzięki czemu nasze pociechy mogą swobodnie i bez żadnych obaw rozwijać się i poznawać świat. W systemie Montessori ujęła mnie możliwość stworzenia prawdziwej relacji nauczyciel – uczeń, oraz atmosfera pełna serdeczności i akceptacji, której brakowało mi w placówkach konwencjonalnych.

Anna Kwinta

Pedagog i Terapeuta w klasach 4-7

Z wykształcenia pedagog specjalny, z miłości do gór przewodnik tatrzański. Czas w życiu dzielę pomiędzy dwie pasje czyli pracę z dziećmi i młodzieżą oraz „łażenie” tam gdzie jest stromo i wysoko. Jestem bez wątpienia istotą społeczną. Bardzo wierzę w to, że każdy z nas ma ogromny wpływ na otaczająca rzeczywistość, dlatego działam w kilku organizacjach pozarządowych i z chęcią angażuję się w różne społeczne inicjatywy. Skończyłam też studia z zarządzania na kierunku polityka społeczna, co całkiem fajnie udaje się łączyć z moją pracą pedagogiczną. Żyję w „półbiegu”, ale ciężko jest iść powoli w świecie, który oferuje nam tyle dobrych i ciekawych rzeczy.

Marta Pagacz

Pedagog i Terapeuta w klasach 1-3

Ukończyłam Pedagogikę resocjalizacyjną i Politologię z zakresu profilaktyki społecznej i resocjalizacji. Prywatnie jestem mamą dwóch synów.

W szkole Montessori pracuję od 2017r. W klasach 1-3 pracuję z dziećmi ze specjalnymi potrzebami kształcenia. Praca ta daje mi dużą satysfakcję zawodową. Metoda Montessori pozwala dzieciom rozwijać się i przyswajać wiedzę zgodnie z ich tempem i możliwościami. Dzieci bawią się nauką, nie stresują się i z każdym dniem robią ogromne postępy w sferze psychoruchowej, jednocześnie rozwijając swoją osobowość. 

Dorota Karpała

Logopeda

Małgorzata Fuchs

Wieliczka Montessori School

Nasz Partner: Przedszkole Montessori

Wieliczka Montessori School 2018